Familiewandeling bij de Eibsee in Garmisch-Partenkirchen
Deze familiewandeling is een echt hoogtepunt - het hele jaar door!
Uw startpunt is het Eibsee Hotel, direct aan de oever van het meer. U kunt het gemakkelijk bereiken vanaf de twee grote betaalde parkeerplaatsen bij de Zugspitzbahn of vanaf de parkeerplaats van het hotel. U start uw tocht direct vanaf de parkeerplaats of het hotel.
Na een korte tijd ziet u een klein stukje bos naast het meer - en daar gaat u heen!
Na een paar meter leidt het wandelpad direct boven het meer. Het afwisselende en aangename pad biedt vele uitkijkpunten met bankjes, ideaal voor een korte pauze of een kleine picknick met de kinderen! Ook waterliefhebbers komen in de zomer aan de zuidoever volop aan hun trekken! Of u nu gaat zwemmen in het bergmeer of gaat suppen, het meer is een absoluut hoogtepunt voor iedereen, zowel in de zomer als in de winter.
Natuurlijk kunt u de Eibsee ook in omgekeerde richting omzeilen. Volg hiervoor aan het begin de borden naar het Eibsee Paviljoen, altijd langs het oeverpad.
Onze tip: Je zult hier zelden alleen zijn ;) Begin vroeg of plan je reis op een doordeweekse dag.