Het startpunt is het Explorer Hotel Garmisch in Farchant.
De route gaat verder langs de rivier de Loisach richting Garmisch-Partenkirchen. We gaan het stadscentrum in - via de Ludwigstraße.
Vervolgens rijden we door naar het eerste hoogtepunt van de MTB-tocht: de Große Olympiaschanze in Garmisch-Partenkirchen, die je waarschijnlijk kent van het Vierschansentoernooi. ;)
Vanaf de Olympiaschanze vervolgen we onze route over de Partnach. Vanaf nu begint het hoogteverschil! Fiets naar de Partnachalm met een helling van 29%.
De Partnachalm is een geweldige plek om even te stoppen. Vandaaruit rijden we verder naar de Drehmöser en het bergstation van de Hausbergbahn. Hier doorkruist u het skigebied Garmisch-Classic.
U passeert de Kreuzalm, een andere plek om te stoppen voor een pauze. De laatste meters gaan omhoog naar het Kreuzeckhaus.
Nu kunt u zich verheugen op de afdaling! Op de terugweg naar het Explorer Hotel passeert u de historische Olympische bobsleebaan en het Riessermeer.
Vanuit Garmisch-Partenkirchen rijdt u via Burgrain naar Farchant en het Explorer Hotel Garmisch. Hier heeft u een prachtig uitzicht op de ruïnes van kasteel Wernfels.